Z dniem 21 marca 2022 r. rusza nowy rządowy program dofinansowania w związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej. Każde gospodarstwo domowe, które ma sprzęt niedostosowany do nadchodzących zmian, a którego sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów wymiany sprzętu może otrzymać dofinansowanie na ten cel.
Obecnie dofinansowaniem w wysokości 100 zł jest objęty zakup dekodera lub telewizora zgodnego z zapisami rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych, czyli takiego, który umożliwia poprawny odbiór sygnału telewizyjnego w nowym standardzie DVB-T2/HEVC.
W przypadku telewizorów planowane jest dofinansowanie w kwocie 250 zł.
Zakup odbiornika cyfrowego za kwotę niższą niż wysokość dofinansowania nie będzie uprawniał do otrzymania zwrotu lub innego wykorzystania pozostałej kwoty dofinansowania. W przypadku zakupu odbiornika cyfrowego na wyższą kwotę niż wysokość dofinansowania obowiązek zapłaty pozostałej części ceny będzie trzeba uregulować we własnym zakresie.
foto: pixabay.com
Komu będzie przysługiwało dofinansowanie?
Dofinansowanie będzie przysługiwało na gospodarstwo domowe, które ze względu na swoją sytuację materialną nie może samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu. Wniosek o przyznanie świadczenia będzie mogła złożyć jedna osoba z gospodarstwa domowego. Aby otrzymać świadczenie, osoba składając wniosek będzie musiała złożyć oświadczenie, iż bez dofinansowania nie ma możliwości dostosowania sprzętu odbiorczego do zmiany standardu nadawania sygnału telewizyjnego.
Gdzie będzie można złożyć wniosek?
Wniosek o dofinansowanie na zakup dekodera lub telewizora będzie można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika za pośrednictwem:
- Formularza online na platformie gov.pl --> https://www.gov.pl/web/dvbt2/zloz-wniosek-online-o-dofinansowanie-do-zakupu-dekodera-lub-telewizora
- Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej – lista placówek na tej stronie.
W jaki sposób zostanie przekazane świadczenie?
Po złożeniu wniosku osoba uprawniona otrzyma specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.
Gdzie będzie można zrealizować przyznane świadczenie?
Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem będzie można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpią do programu.
Lista sklepów gdzie wykorzystasz kod świadczenia na zakup dekodera lub telewizora znajduje się na stronie: https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka
Czy będzie można wymienić przyznane świadczenie na pieniądze?
Przyznane świadczenie w żadnym wypadku nie będzie wymienne na pieniądze.
Czy będzie można zwrócić sprzedawcy zakupiony towar?
Zakupiony pełnowartościowy towar będzie można zwrócić sprzedawcy zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2020 poz. 287 z późn. zm.). Zwrot towaru będzie rejestrowany przez sprzedawcę w dedykowanym systemie, co będzie skutkowało ponowną aktywacją kodu, na który zostało przyznane świadczenie.
Czy sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe osób, które dokonały zakupu przy pomocy świadczenia?
Żadne dane osobowe osób uprawnionych nie będą przetwarzane przez sprzedawców.
Do kiedy będzie trwał program dofinansowania?
Program dofinansowania będzie trwał do 31 grudnia 2022 roku. Do tego czasu będzie można ubiegać się i zrealizować świadczenie.
Informacje dodatkowe
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, zadzwoń na infolinię pod numer 42 253 54 30 lub napisz na skrzynkę kontaktową
Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 18:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 18:00.
Źródło: https://www.gov.pl/web/dvbt2